středa 24. září 2014

HŘÍBKY SE ZELENINOU

Někdy člověk potřebuje trochu toho štěstí aneb být ve správný čas na správném místě. Vyšli jsme si s dětmi na procházku do lesa, tlačili jsem našeho dvoumístného Croozera po cestě a občas odběhli prozkoumat terén vůkol...až jsme narazili na pás lesa porostlého jehličnany o šířce asi 10m v mírném svahu s délkou možná tak 20 metrů a tam, kam oko dohlédlo, v mechu a trávě malinkatý hříbci, ty největší byly asi 4 cm vysoký. Za chvíli, to jsme nasbírali hnedle plnou tašku začalo poprchávat, tak jsme vyrazili zpět domů. Cestou jsme potkali houf houbařů "pročesávající" les...
Doma jsme houby roztřídili ty nejmenší na kvašení ty větší na smaženici.

Houby 800 g
Paprika žlutá 4 ks
Cibule 3 ks
Česnek 5 str
Mrkev 2 ks
Petržel 1 ks
Ředkvičky 5 ks
Libeček 1 nať
Sůl 2 pl
Cukr 1 pl
Nové koření 10 ks
Koriandr 1 čl
Bobkový list 5 ks
Hřebíček 5 ks
Startér (laktobacil)
voda



Svařil jsem sůl,nové koření, bobkový list, koriandr, cukr a hřebíček s trochou vody a nechal vystydnout. Houby jsem smíchal s cibilí, česnekem a zeleninou nakrájenou na větší kousky. Vše jsem nandal do kvasné nádoby, přidal startér, nálev, zatížil a zalil vychladlou převařenou vodou tak aby byly houby komplet pod hladinou. Nádobu jsem přikryl potravinářskou fólií. Houby už druhý den začaly bublat, kvasí velmi ochotně (jak jsem psal minule), kvašení trvá cca. 5 dní. Prokvašenou směs jsem přendal do vypařených skleniček a uschoval ku další spotřebě do ledničky. V chuti se krásně snoubí tóny hub, cibule a koření. Lehce slané a příjemně nakyslé houby, na skus lehce křupavé jsou ideálním doplňkem k mnoha jídlům, lze je samozřejmě baštit jen tak, samotné. Dobrou chuť

Žádné komentáře:

Okomentovat