čtvrtek 25. září 2014

VÁCLAVKY V KEFÍRU

Bohužel jsem se na Václavky vypravil v době kdy už bylo skoro po nich, už byly přerostlé a najít malé hlavičky nebylo tedy snadné. Nakonec jsem jich nasbíral asi tak 300 g. Protože si doma děláme vlastní kefír, rozhodl jsem se vyzkoušet recept na který jsem narazil při brouzdání internetem, recept je původem z východu, asi z Ruska. Používá se zejména na palčivější a peprné druhy hub, u kterých mléčný nálev palčivost potlačí. Já použil Václavky které se zase musí povařit aby se daly konzumovat, jelikož za syrova mohou způsobit žaludeční potíže. Použít půjdou ale i ryzce, holubinky, čirůvky a v podstatě jakákoli pevná houba s výraznější chutí.



Houby Václavky 300 g
Cibule 1 ks
Česnek str
Sůl 1 pl
Koriandr 1 čl
Cukr 1čl
Kefír
co se týče koření, myslím že se dá experimentovat

Václavky jsem povařil asi 30 minut, zcedil a nechal vystydnout. Kefír jsem rozmíchal se solí, cukrem a koriandrem. Do kvasné nádoby jsem naskládal houby, cibuli a česnek, zatížil a vše jsem zalil kefírem s kořením. Uzavřel jsem nádobu potravinářskou fólií a nechal tři dny v pokojové teplotě. Houby pustí šťávu a kefír se rozdělí na bílkovinu a syrovátka. Po třech dnech jsem dal houby do lednice a nechal ještě týden než jsem ochutnal. Houby jsou příjemné na skus, chuť je lehce nakyslá s kefírovým podtónem a cibulovo kořenitým dovětkem. Houby se mají podávat opláchnuté a Rusové k nim popíjejí vodku (kupodivu)...tak dobrou chuť !!

Žádné komentáře:

Okomentovat